Niekam ne paslaptis, kad Mercedes Jellinek, kurios garbei pavadintas šis automobilis, buvo austrų automobilių gamyklos savininko dukra. Daugybė istorijų apie šį prekės ženklą pasakojama jau nuo XIX amžiaus pradžios. Dalis faktų tokie populiarūs, kad internete jie virto anekdotais. Emilis Jellinekas buvo automobilių kompanijos „Daimler-Motoren-esellschaft” savininkas, kuris turėjo automobilių liniją pavadinimu „Mercedes”.
Tuo metu koncerno automobiliai vadinosi „Daimler” ir nepriklausė Karlui Bencui. Tik vėliau prie „Mercedes” automobilių linijos pavadinimo buvo įtraukta Benco pavardė, kai 1926 metais kompanijos susijungė ir pavadinimą pakeitė į „Daimler-Benz”.
Dar 1886 metais Karlas Bencas gavo patentą motorinei transporto priemonei pagaminti ir sukūrė pirmąjį modelį su patentuotu DRP 37435 numeriu ir dujomis varomu varikliu, kuris ir yra laikomas „Mercedes-Benz” pirmtaku. Kiek vėliau automobilis išriedėjo į gatves ir įveikė pirmąjį tolimą atstumą.
Šiuo metu „Mercedes-Benz” kompanija gali didžiuotis sukurta virš 250 skirtingų automobilių modelių kolekcija. Daugiau nei 50 įvairiausių koncepcinių modelių, modifikuotų automobilių skirtų lenktynėms su pagerintais varikliais.
Šiuolaikiniai modeliai apvertę automobilių pramonę
Legendinių „Mercedes-Benz” W114 ir W115 modelių buvo pagaminta daugiau nei 2 mln. vienetų. Šis automobilis buvo surenkamas vakarų Vokietijoje, Anglijoje, Portugalijoje, Ispanijoje ir net Argentinoje bei Venezueloje. Būtent W114 bei W115 modeliai buvo laikomi naujos kartos automobiliais. Tai prabangus S klasės „Mercedes-Benz” modelis, kuris turėjo didžiulę įtaką Holivudo automobilių parkui. Šių automobilių buvo sukurta su įvairiausiomis modifikacijomis, nuo įprastų sedanų iki prailgintų limuzinų ir kupė. Su benzinu ir dyzeliu varomais varikliais, keturiu, šešių ir net penkių cilindrų. Taip pat, kuriant šį modelį pirmą kartą buvo panaudota pažangi pilnai elektroninė kuro įpurškimo sistema – D-jetronic.
Inžinieriaus specialybę įgijęs vokietis Karlas Bencas nebuvo akylai susikoncentravęs į verslą, pirmieji jo automobiliai buvo surenkami muziejuose. Ir tik vėliau Karlas Bencas buvo pripažintas automobilių išradėju. 1888 metais Karlo sukurtas automobilis pripažintas Miuncheno imperatoriškoje parodoje ir laimėjo aukso medalį bei buvo laikomas išradimu. Šis pripažinimas sukėlė didelį susidomėjimą visuomenėje ir ženkliai pakėlė pardavimų lygį. Nors automobilis buvo prieinamas tik labai turtingiems žmonėms, verslas buvo toks pelningas, kad gamyklos darbuotojų skaičius išaugo iki 50-ies. Kompanija persikėlė į naują gamyklą ir 1890 metais pradėta gaminti keturis ratus turintį automobilį.
„Mano pirmasis klientas buvo lunatikas. Antrasis turėjo liguistą norą numirti.”
Tai 1967 metų „Mercedes-Benz” reklamos kampanija
5 klausimai, į kuriuos turi atsakyti kiekvienas klientas prieš įsigyjant „Mercedes”:
- Ar kokybę ir komfortą vertini labiau nei grožį ir greitį?
- Ar saugus automobilis su minimaliomis galimybėmis tau arčiau širdies, nei automobilis su neribotomis galimybėmis, tačiau nesaugus?
- Ar lauktum daugiau nei 6 metus, kol tavo automobilis susidėvės ir tik tada pirksi naują?
- Ar tiki, kad vairuojant automobilį gali jaustis saugiau nei savo namuose?
- Ar gali išlikti ramus, kai žmonės nužiūrinėja tavo automobilį?
Jei į visus klausimus atsakei TAIP, vadinasi tavo pasirinkimas teisingas. Tu esi vertas šio
automobilio ir esi pasiruošęs tapti „Mercedes-Benz” vairuotoju.